Jūnijs, 2022

 Vasara tuvojas lēni, rīti dzestri, bet vasaras saulgriežu svētkus esam iecerējuši ar rotaļām, dziesmām un maziem našķiem  - 22.jūnijā plkst.10.30 iestādes laukumā   

Lai siltums valda dabā un cilvēku sirdīs! 

Nāciet meitas padziedāt,

Sav’ balstiņas ielocīt:

Drīz atnāks Jāņu diena,

Tad būs liela dziedāšana.

 Lai skanīgi Līgo svētki!

            “Zvaniņa” kolektīvs

Svarīgi!!!

Cien. vecāki, iestāde slēgta no 27.jūnija līdz 22.jūlijam ieskaitot. 

ATGĀDINĀJUMS VECĀKIEM!

Aicinām vecākus nodrošināt bērnus vasaras mēnešos ar galvas segām, lai pasargātu no saules dūriena un apdegumiem! Būsim atbildīgi!

 

Mācību gada īss pārskats

Aizritējis septītais mācību gads Ekoskolā, īpašu uzmanību veltījām ūdens resursu izzināšanai un taupīšanai. Uzsākot mācību gadu bērni piedalījās vides novērtēšanā.

Kā, ik gadu Rīcības dienās organizējām vides aktivitātes ar saukli “Pēdējais brīdis sākt…”4 - 6 gadīgo grupas pētīja tuvākās ūdens tilpnes: grupa “Mārītes”– jūras pludmali un kāpu zonu, grupa “Bitītes ”Slocenes upīti un augus; savukārt grupa “Vardītes” ar vecākiem Slokas ezeru. Savus sasniegumus prezentēja Valsts svētku pasākumā Zoom platformā. Pēc svētkiem skatījās dokumentālās un animācijas filmas par cilvēku negatīvo rīcību attieksmē pret Baltija jūru un to dzīvotnēm, piedalījās diskusijā, iepazinās ar zvejniecības rīkiem. Grupa “Vardītes” veica eksperimentu ar netītu ūdeni. Uzzināja, kā piesārņots ūdens nokļūst pazemes ūdeņos.  Rīcību dienu noslēgumā izveidoja plakātus un “Padomu lapiņas” pozitīvai rīcībai, ko izdalīja vietējai kopienai un vecākiem.

Nu jau piecus mācību gadus aktīvi organizējam nodarbības dabā, īpaši tas attiecās uz sporta nodarbībām. Tematiskie pasākumi un svētki notikuši iestādes laukumā, ar mērķi stiprināt bērnu fizisko un emocionālo veselību. Laika apstākļi arī ziemā bija droši piemēroti āra aktivitātēm.

Iepriekšējo gadu tradīcija “dārziņš manā grupā” turpinās, uz palodzēm aug lociņi, samtenes, garšaugi un tomāti. Iestādē katra grupa rūpējas par savu āra dārzkopības lauciņu. Lielās talkas laikā ar vecākiem veicām sakopšanas darbus, pabeidza izveidot āra virtuvīti mazajām grupām un veikti priekšdarbi āra klasītes izveidošanai. Iestājoties siltāka laikam - atjaunosim baskāju taku.

Janvārī noslēdzās eTwinning nacionālais projekts “Dimdaru, damdaru”, projekts ir saņēmis kvalitātes sertifikātu. Ideja bija piedalīties Mārtiņdienas svētkos ar pašdarinātiem mūzikas instrumentiem, improvizējot ar tiem, iet rotaļās un dziedāt dziesmas. Liels paldies aktīvajiem vecākiem, kas atbalstīja ideju, kopīgi ar bērnu pagatavot skaņu rīku no otrreizējiem materiāliem.  Instrumentu skanēšanu izmantojām arī valsts svētku pasākumā, iestādes laukumā pie kopīgas tējas.. 12.maijā Jūrmalas pirmsskolas metodiskās apvienības seminārā mūzikas skolotāja Agnese un metodiķe Ilze dalījās pieredzes stāstā par projekta darbu. No 2. – 3. jūnijam būs projekta prezentācija eTwinning skolu ietvaros. 

Ikgadējā Ekoskolas vides novērtēšanā aicinājām vecākus elektroniski izteikt savu viedokli par ūdens izmantošanas paradumiem ģimenē, kā arī iesniegt priekšlikumus, ieteikumus  turpmākajam darbam Ekoskolas programmā.  Paldies 43 atsaucīgajiem vecākiem rudenī un 40 vecākiem pavasarī, kuri rada iespēju sniegt atbildes rudenī uz 7 jautājumiem, pavasarī uz 8 jautājumiem.

Rudens

Pavasaris

Vai jūsu ģimenē zina, ko nozīmē dzīvot videi draudzīgi?

Atbildes bija 100% pozitīvas, viens respondents komentēja, ka ne vienmēr izdodas.

 

Viena atbilde Nē, viens respondents komentēja, ka ne vienmēr izdodas, pārējie apstiprinoši Jā, to palīdz izzināt un izprast ekodārziņš kuru bērns apmeklē

Vai jūs mājās taupāt ūdeni un mācāt to darīt bērnam?

Izdodas 31 (72%) respondentu ģimenēs, 11 (25,6%) – dažkārt, bet 2 (4,7%) pagaidām neizdodas.

Izdodas 29 (72,5%) respondentu ģimenēs, 11 (27,5%) – dažkārt. Tādu ģimeņu, kam neizdodas – nav 0%.

Vai ģimenē aizgriež ūdens krānu, tīrot zobus?

Jā, izdodas 25 (58,1%) respondentu ģimenēs, dažkārt – 11 (25,6%), bet šādas darbība neveic 7(16,3%) ģimenes.

Jā, izdodas 28 (70 %) respondentu ģimenēs, dažkārt – 8 (20 %), bet šādas darbība neveic 5 (12.5%) ģimenes.

Vai ģimene pērk dzeramo ūdeni veikalā?

Jā, iegādājas ūdeni veikalā 22 (51,2%) respondentu ģimenes, dažkārt 10 (23,3%), nepērk ūdeni veikalā 11 (25,6%).

Jā, iegādājas ūdeni veikalā 17 (42.5%) respondentu ģimenes, dažkārt 16 (40 %), nepērk ūdeni veikalā 7 (17.5%).

Vai izmantojat sniegu vai lietus ūdeni augu laistīšanai?

 -

Jā, sniegu izmanto augu laistīšanai 10 (25%), dažkārt 9 (22,5%), neizmanto 21( 52.5%).

Cik m3 ūdens vidēji mēnesī izlieto katrs  ģimenes loceklis?

6 respondentiem bija grūti pateikt, kāds ir aptuvenais ūdens patēriņš uz vienu ģimenes locekli. Amplitūda, kas tika norādīta bija no 1m3 – 5,6m3, vairākums ģimenes patērē 2 – 3 m3 ūdens uz ģimenes locekli.

20 (50%) respondentiem grūti pateikt. Amplitūda, kas tika norādīta bija no 1,5 m3 – 6m3, vairākums ģimenes patērē 3 - 4  m3 ūdens uz ģimenes locekli mēnesī, viena ģimene 6 m3 uz vienu ģimenes locekli.

Kā kopumā vērtē Ekoskolas darbu?

1 (2 – 3%) vidēji, labi – 11 ( 25,6%), ļoti labi 15 ( 34,9%), izcili 16 (37,2%). 3 respondenti neko konkrētu nevarēja pateikt par Ekoskolas darbību. 40 (83,3%) respondenti ir gatavi turpināt atbalstīt mūsu iestādes mērķus, palīdzēt ar pasākumiem un aktīvi iesaistīties vides izglītībā.

Labi 9 (22.2%) respondenti, ļoti labi – 15 (37.5%) respondenti, izcili 16 (40%) respondenti..

Respondenti sniedza priekšlikumus:

-          runāt un stāstīt par ūdeni ik dienu, un bērniem novadīt 15 min par ūdens saglabāšanu ;

-          sniegt pēc iespējas vairāk info par ekoskolu darbībām;

-          bērniem pieejamā formā jāskaidro par ūdens ekonomiju.

-          varētu palīdzēt nodrošināt ar stādiem (dilles, salāti utml);

-          turpināt izglītot bērnus, vadot nodarbības brīvā dabā, stādot augus un dārzeņus.

-          varbūt varētu izveidot vairākas dārzeņu augšanas kastītes kur bērni varētu vērot un priecāties par katru sēkliņu ko iesēja.

-          informēt vecākus par galvenajiem principiem;

-          rīkot kopīgus pasākumus vecākiem ar bērniem grupiņas ietvaros vai visām grupiņām kopā.

Pateicības.

-          Ļoti labi strādā dārziņš, arī paldies par izglītošanu videi draudzīgajā dzīvesveidā.

-          PALDIES par darbu, tiešām ir ar ko salīdzināt man un grūti ierosināt vel ko! Mmm... fantazējot - pietrūkst kāda dzīvā radībiņa, kam mazie varētu iedot teritorijā pļauto vai pusdienās neapēsto. Toties ļoti tīkami, ka papildinās un dažādojas apzaļumošana!

-          45% respondentiem grūti pateikt vai arī nebija viedoklis, kāda kopumā ir Ekoskolas darbība.

 

Pēc paveiktā jāsecina, ka iestādei  noteikti jārūpējas, lai informācija nonāk līdz visiem vecākiem. Daļa vecāki, kas neizmanto iestādes facebook lapu un e klasi ir mazāk informēti par ikdienas aktivitātēm. Skolotājas ne tikai iesniedz foto, bet arī pievieno komentārus.

Par ūdens patēriņu ģimenē uz vienu ģimenes locekli 50% respondentiem grūti pateikt. Iespējams respondenti dzīvo privātmājā, kur nav pieslēgts pilsētas ūdens, un nav arī skaitītājs, tad protams ir grūtu novērtēt, vai otra respondentu grupa, kuriem ir skaitītāji, bet maksājumus veic bez bažām, nerodas vajadzība interesēties,

 Ūdens iegāde veikalā samazinājusies par 8,7%, vecāki mājās pievērš uzmanību ūdens taupīšanai un māca to arī bērnam. Organizētās aktivitātes nedaudz ir uzrunājušas vietējo sabiedrību, būt atbildīgiem un taupīt dabas resursus.

 Ekoskolas reitings vecāku vidū ir audzis par 16,4%. Mēs kopīgi augam  un veidojamies par atbildīgiem pilsoņiem. Iestādes kolektīvam ir svarīgi saprast, kurā attīstības punktā esam, ko vēl varam uzlabot.

Mācību gada noslēgumā Ekoskolas padomes dalībnieki noslēguma sēdē atzīmēja savus ieguvumus:

-          kopā ar bērniem ieguvu jaunas atziņas par ūdens taupīšanu;

-          vairāk pievērsu uzmanību ūdens taupīšanai un tīrībai globālā mērogā;

-          iemesls domāt zaļi;

-          uzskatu, ka gada tēma ūdens bija piemērota bērniem, kopā ar viņiem darbojos aizraujoši; priekš sevis sapratu, ka vajag taupīt ūdeni;

-          bija interesanti projekta nedēļas ietvaros filtrēt ūdeni un vērot, kā caur filtru mainās ūdens sastāvs;

-          sāku izmantot sniegu augu laistīšanai; prieks par veiktajiem pētījumiem un eksperimentiem ar sniegu un ūdeni.

-          iepazinu mitrājus; vairāk domāju par klimata pārmaiņu ietekmi mūsu dzīvē;

-          ļoti laba tēma bērniem, saprotama, daudz pētījām; kopā ar bērniem guvām daudz  jaunu zināšanu, praktisko iemaņu un prieku.

Pateicība grupas “Vardītes ” bērnu ekopadomei, skolotājām, darbiniekiem, vecākiem un visiem, kuri atbalstīja un piedalījās vides aktivitātēs. Kopā mēs esam spēks! 

Ekoskolas koordinatore Ilze.


Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru

Aprīlis, 2024

                                                             Pavasari, pavasari,                                                     Ko tu...