Februāris, 2021

 Ziemas darbi!

Tik daudz sniega Jūrmalā, kā tas bija janvārī, sen nav bijis. Baltas sniega kupenas kā pasakā pārklāja pilsētu. Nu jau vairākus gadus iestādē ir izveidojusies tradīcija - janvāra vidū organizēt “Sniega dienu”, tā ir īpaši izplānota kustību un radošas sniega rotaļas dabā. Šogad katra grupa  darbojās atsevišķi, sporta nodarbībā izspēlēja hokeju, soļoja pa sniega valni un kupenām, izzināja sniega un ledus īpašības, pētīja apsnigušu koka stumbru, veidoja sniega kūkas un salūtu,  ar ķermeni zīmēja eņģelīšus, bērni varēja baudīt sniega terapijas priekus. Noslēgumā 4 – 6 gadīgie bērni un skolotājas piedalījās aptaujā, kurā atzīmēja, ka ir paticis  būvēt sniega kalnu, braukt ar kamanām, sportot un ir labi, ka vienkārši ir sniegs.


Palīdzēsim putniem!

Ziemā, sniegā un salā, putniem nav viegli atrast barību. Barojot putnus, mēs radām apstākļus, kad putniem ir vieglāk atrast barību. Putnu barošana arī piesaista putnus mājai vai dārzam un ļauj tos iepazīt tuvāk. Līdz ar to putnu barošana vairāk ir priekš cilvēkiem, nevis putniem. Putni barību atradīs tāpat un jebkurā gadījumā izdzīvos stiprākais. Tomēr svarīgi atcerēties, ka mēs esam atbildīgi par to, ko pieradinām. Sākot putnus barot, tas jādara regulāri, līdz pat pēdējiem sniegiem.

    Janvārī atbalstījām tuvākā apkārtnē mītošos putnus, palīdzot  ar barību, izlikām pašu gatavotas barotavas no piena pakām un kartona kastes. Tādi aktīvi būvnieki mums bija grupa “Skudriņas”, savukārt grupa “Mārītes” gatavoja barību putniem no cūku taukiem un sēklām, sagatavoto masu piepildīja čiekuros un izveidoja bumbas, kas tika pakārtas koku zaros. Līdzīgi, tādas bumbas izveidoja arī grupa “Vardītes”, ieliekot barību tīkliņā. Grupā “Taurenīši” katrs bērns sagādāja apelsīnu, pārgrieza to uz pusēm, izspieda ar mehānisko sulas spiedi sulu un izņēma mīkstumu, ēdamās daļas apēda, bet mizu  pildīja ar putnu barību. Putnu barības maisījums, tika pagatavots no kukurūzas pārslām bez cukura, dažādu sēklu maisījums, auzu pārslas un nesālīti cūku tauki. Grupa “Bitītes” paspēja tikai pētīt sniegā putnu pēdas, sarūpētās seklas iespējams izmantos februārī.  Mazie “Gliemezīši” baroja putnus koka barotavā. Pēc vērojuma dabā mūsu audzēkņi atveidoja dažādās tehnikās putnus un sniedza īsu stāstījumu.


CŪKMENA DETEKTĪVI

Šajā mācību gadā aktīvi darbojas grupa “Mārītes”, “Bitītes” un “Vardītes”.       Programmas mērķis ir rosināt bērnos atbildību pret vidi, vairojot izpratni par vērtīgo un lieko dabā. Bērni kopā ar skolotāju programmas ietva ros soli pa solim atklāj dažādus meža noslēpumus un kļūst par īstiem Cūkmena detektīviem. Pamatā ir četras tēmas, kurās ar rotaļu, dejas un dziesmas, pasaku, Cūkmena lelles un citu materiālu palīdzību, bērni veic noteiktus detektīvu soļus jeb uzdevumus, vērtējot labo un slikto mežā. Katra tēma veidota, ievērojot principu – Redzi, Dzirdi, Klausies, Dari – vienlaikus paredzot aktīvu bērnu iesaisti un līdzdarbošanos rotaļnodarbībās grupā un mežā. Grupa "Mārītes" jau ir sagatavojušas Cūkmena maskas, pakāpeniski apgūst dziesmu un deju soļus. Bērni klausās pasaku par vāverēnu Lullīti un melnajiem maisiem.



Akcija "Rūpējies par tīru vidi"

Cien. vecāki, esat laipni aicināti atbalstīt dalību izlietoto bateriju vākšanas akcijā, kura ilgst mūsu iestādē no 1. līdz 26.februārim. Akcijas ietvaros drīkst vākt un pārstrādei nodot tikai izlietotas baterijas un akumulatorus, kas vairs nav derīgi lietošanā. Kā vākt baterijas? Baterijas sabērt plastmasa pudelēs, pievienot grupas nosaukumu, vēlams jau iepriekš nosvērt un uz iepakojuma uzrakstīt svara daudzumu. Lai piedalītos konkursā un tiktu nodrošināta izlietoto bateriju izvešana, iestādei vismaz  kopumā ir jāsavāc 30 kg.

PATEICĪBA VECĀKIEM, KURI AKTĪVI ATBALSTA 5 – 6 GADĪGO ATTĀLINĀTO APMĀCĪBU! 




Darāmie darbi bērniem februārī 

Grupa “Taurenīši” februārī turpinās barot putnus. Nostiprinās zināšanas par pašmāju un pasaules dzīvniekiem, to izplatību. Tiks turpināta burtu apguve un lasītprasmes nostiprināšana.

Grupa “Skudriņas” attīstīs tēmu “Kā es sajūtu pasauli”, būs jānosauc cilvēka piecas maņas, jāparāda, kā tās ikdienā tiek izmantotas. Mācīsies noteikt drošas un nedrošas situācijas. Aktualizēs, kas ir labie un sliktie pieskārieni. Īpašu uzmanību veltīs interneta drošībai.

Grupa “Vardītes” pievērsīs uzmanību tēmai draudzība un draugs. Apgūs burtu “D”, 'T''' Aicinājums  Yutobe noskatīties animācijas filmiņu par kurmīti un viņa draugiem.

 https://youtu.be/O1XFeKGNizg

Grupa “Bitītes” piedalīsies putnu barības sagatavošanā. Veltīs uzmanību draudzības tēmai, sarunās noskaidros kāda katram ir izpratne par draudzību.

Grupa “Mārītes” februārī veltīs uzmanību draudzībai, pārrunās par savstarpēji labvēlīgām un mīļām attiecībām ar citiem cilvēkiem. Mācīsies dāvāt  prieku sev un citiem. Gatavos sirsniņu cepumus un dāvinās to draugiem. Turpinās ikdienā apgūt pieklājību, lietot vārdus “lūdzu” un “paldies”, sasveicināties un atvadīties, ejot mājās.

Grupa "Gliemezīši" būs aktīvi pētnieki, darbojoties un eksperimentējot, izmantos caurules, renes, traukus, slīpas virsmas, kas palīdz pārvietot gan sīkus, gan lielus priekšmetus.



Apskatiet National Geographic vietni bērniem. Tas ir pilns ar jautriem faktiem, viktorīnām un videoklipiem       https://kids.nationalgeographic.com/


Darāmie darbi vecākiem

Sagatavota elektroniska aptauju par bioloģisko daudzveidību. Būsim ļoti pateicīgi, ja atbalstīsiet mūsu kopīgos centienus veiksmīgi īstenot Ekoskolas gada tēmu.

https://forms.gle/5Js71uV1qPPrFaw88

Aicinājums!  Grupas “Vardītes” vecākiem atnākt uz iestādi un paņemt sagatavotās darba lapas.


DROŠĪBA INTERNETĀ!

9.februārī Latvijā un pasaulē organizē droša interneta dienu. Aicinām 5 - 7 gadīgo bērnu un vecākus kopīgi pārrunāt par drošību internetā. Izmantojamā saite šeit:   https://drossinternets.lv/lv/info/vaifija-interneta-alfabets


Situāciju spēle “Labas manieres”.

 Mērķis: nostiprināt bērna izpratni par to, ka tāpat kā bērnudārzā, mājās un sabiedriskās vietās, arī internetā ir svarīgi būt pieklājīgam un cienīt citus.

Situācija Nr .1. – Tu lūdz draugu aizdot Tev zīmuli. Draugs ar prieku aizdod, un Tu pasaki „paldies”

Situācija Nr.2. – Tu lūdz draugu aizdot Tev zīmuli. Draugs aizdod, bet ļoti dusmīgi, sakot, ka tas ir viņa zīmulis un nav nevienam jādod.

Situācija Nr.3. – Tu lūdz draugu aizdot Tev zīmuli. Draugs sāk smieties un skaļi pasaka „Nē, nopērc pats!”

Situācija Nr.4. – Tu lūdz draugu aizdot Tev zīmuli. Draugs nokliedzas „Ne prātā nenāk” un sāk stāstīt citiem par tevi, ka Tu viņu izmanto.

Pārrunā šādus jautājumus: 

Kā izpaužas pieklājība un labas manieres?

Kā mēs jūtamies, kad citi pret mums izturas laipni?

Kā mēs jūtamies, kad kāds ir nepamatoti rupjš pret mums?

Vai viss izrunātais attiecas tikai uz attiecībām bērnudārza grupā vai vēl arī citur ir jāievēro pieklājība? Kur pieklājība ir jāievēro? (atbildes var uzrakstīt uz plakāta) Saruna par uzvedību internetā – kā internetā izpaužas rupjība vai pieklājība.

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru

Aprīlis, 2024

                                                             Pavasari, pavasari,                                                     Ko tu...