Novembris, 2023

Klāt svētku un Latvijas patriotu mēnesis! Latvijas valstij nozīmīgas svinamās dienas − Lāčplēša diena un  Latvijas Republikas proklamēšanas 105. gadadiena.

·         Kauguru kultūras centrā - 10.novembrī no plkst.10.00  svinēsim Mārtiņdienu, ar jautrām rotaļām un Mārtiņdienu izdarībām.

·         13.novembrī  izgaismosim iestādi un  3 – 6 gadīgo grupas  dosies atzīmēt Lāčplēša dienu pie kapteiņa P.Zolta pieminekļa.

·         15.novembrī svētku kūkas gatavošana.

·         16.novembrī godināsim savas valsts 105. gadadienu, īpašu uzmanību veltot Latvijas simboliem un nozīmīgiem objektiem.

 

 

 

KULTŪRA UN MĀKSLA

Dzintaru koncertzālē

 MUZIKĀLĀ PASAKA MAZAJIEM

Zaļie darbi Latvijā!

·         2. novembrī piedalīsimies Starptautiskajā āra izglītības dienā.

·         RĪCĪBAS DIENAS “Planēta 1. vietā!”    

 8.novembrī:

-  Jaunatnes iniciatīva centrā pulkst.10.00 “Zvaniņa” audzēkņi un pedagogi uzrunās vietējo sabiedrību;

- Kauguru bibliotēkā pulksten 13.00 tikšanās ar dabas pētnieku Māri Olti, piedalās 5 gadīgo grupa “Gliemezīši” audzēkņi un “Zvaniņa” pedagogi.

Ciemosies “Zinītis un Nezīnītis” ar vides izglītības aktualitātēm, 28.novembrī pulkst.9.15.

AKCIJA „PALĪDZĒSIM KOKIEM!”

Rudens makulatūras vākšanas akcija no 21.līdz 30.novembrim.

 (1.tonna makulatūras ļauj saglabāt 14 kokus).

 Kas jādara?

1.     Jāsavāc makulatūra (papīrs, kartons, avīzes, vecas grāmatas un žurnāli, bukleti u.c.)

2.     Jāsasien pakās, vai jāsaliek kartona kastēs var arī maisos, un jānogādā pie iestādes šķūnīša.

3.     Par dalību makulatūras vākšanā paziņot grupas skolotājai.

4.     Grupās atkārtoti pārrunās par atkritumu šķirošanu, samazināšanu un otrreizēju materiālu izmantošanu.

Tuvāka informācija pie metodiķes Ilzes vai grupu skolotājām.

Vides novērtējums 2023.gada rudenī

Vides novērtējumu veica laika posmā no 27.septembra līdz 28.oktobrim. Vides novērtēšanā periodiski kopumā iesaistījās 49 bērni vecuma grupā no 4 – 6 gadi, izpildot darba lapas, piedaloties intervijās un apsekojot grupu un tuvāko apkārtni, kā arī 8 Ekopadomes pieauguši locekļi un viens Domes pārstāvis. Izvērtējām pamattēmas, papildtēmas un apkopojošās tēmas. Organizējām Ekopadomes aptauju, kurā sniedza atbildes par to, kas mūsu iestādē darbojas vislabāk saistībā ar klimata pārmaiņām? Kuros jautājumos nepieciešami uzlabojumi? Ko Ekopadome varētu darīt, lai ieviestu šos uzlabojumus? Kādas aktivitātes varētu organizēt.

Ikgadējā Ekoskolas vides novērtēšanā aicinājām arī vecākus elektroniski izteikt savu viedokli par klimata pārmaiņām. Aptaujā piedalījās 25 vecāki, atbildes sniedza uz 8 jautājumiem.  Vecāki par pasaules lielāko problēmu uzskata klimata pārmaiņas un starptautisko terorismu. Augusta lielkrusas graudi pat bērnus šokēja un sarunas bērnudārzā bija aktīvas.  Tomēr liela problēma tiek uzskatīta arī slimību izplatīšanās un epidēmijas. Jautājumā, vai Latvijas valdība dara pietiekami daudz, lai cīnītos ar klimata pārmaiņām, 19 vecāki uzskata, ka nepietiekami. Vērtējot, cik nopietna problēma ir klimata pārmaiņas, skalā no 1 līdz 10.

Vecāki

Skala

7 (28%)

8

5 (20%)

9

4 (16%)

10

Jautājumā, vai jūs personīgi pēdējo sešu mēnešu laikā esat veicis(-kusi) kādu rīcību, lai mazinātu klimata pārmaiņas? 16 (64%) uzskata, ka jā;  8 (32%) nezin vai ir veikuši kādu labu rīcību. Vecāku minētās aktivitātes, kurās ir bijušas kādas darbības atzīmē, pirmajā vietā – atkritumu šķirošana, otrajā vietā – samazina vienreiz lietojamo preču patēriņu, trešajā vietā – pērkot sadzīves tehniku izvēlas ar zemu enerģijas patēriņu. 15 (60%) ir svarīgi  Latvijas valdībai uzstādīt mērķus atjaunojamās enerģijas izmantošanas palielināšanai (piemēram, vēja un saules enerģijai) līdz 2030. gadam. Noslēguma jautājumā, cik svarīgi ir, ka Latvijas valdība sniedz atbalstu energoefektivitātes uzlabošanai līdz 2030. gadam, 13 ( 52%) vecāki uzskata -  diezgan svarīgi, 12 (48%) – ļoti svarīgi.

Pēc paveiktā vides novērtējuma secinājām, ka iestādes darbības virzieni orientēti videi draudzīgi, mācību saturu bieži īsteno āra vidē, popularizē savus sasniegumus, gan vecākiem, gan citām izglītības iestādēm Latvijā un Eiropā. Veidojas labas tradīcijas, piemēram, Velo diena bērniem. Turpinās videi draudzīgas tradīcijas, piemēram, sporta dienas dabā, pašu gatavoti ēdieni un dzērieni, piedalās zaļā dārziņa darbos, piedalās apkārtnes sakopšanā, uzrunā vietējo sabiedrību.

Mums, tomēr jārūpējas, lai informācija savlaicīgi nonāk līdz visiem vecākiem un vecāki censtos aktīvāk iekļauties vides izglītības programmā.

Pēc vides novērtēšanas būtu veicami sekojoši darbi:

grupu sarunās, rotaļnodarbībās izspēlēt aktuālus jautājumus, kas ir klimata pārmaiņas.

doties ekskursijā uz Getliņiem

piedalīties Rīcības dienās uzrunājot Kauguru jauniešu mājā vietējo sabiedrību “Planēta 1. vietā!”,

kura mērķis mācīt izprast bērnus un apkārtējo kopienu par klimata pārmaiņām un to mazināšanas

pasākumiem.

popularizēt un veicināt konkrētus ieradumus klimata pārmaiņu mazināšanai ( radīt mazāk atkritumu,

neizniekot ēdienu, ēst vairāk augu produktus, vairāk braukt ar velosipēdu un iet kājām, taupīt

energoresursus ziemā).

·         Rīcības dienās uzrunāt jaunāko bērnu grupu vecākus iespējami mazināt  autiņbiksīšu mazināšanu.

·         bērni uzzīmē un komentē savu “Zaļo supervaroni”, ko viņš šajā mācību gadā varētu paveikt. Informāciju apkopot un dalīties pieredzē.

·         uzaicināt kādu lektoru, viesmākslinieku, kurš nostiprinātu bērnu zināšanas par dabas aizsardzību.

·         organizēt nodarbību, kurā Ziemassvētku gaidīšanas laikā pārrunāt ar bērniem par egļu izciršanu un pirkšanu.

·         organizēt MK ( metodiskā komisija) sanāksmi, kurā pedagogi dalās savos pieredzes stāstos par aktivitātēm, kas sekmē bērna labbūtību ( piemēram, relaksācija, dinamiskā pauze u.c.).

·         izveidot bukletu ģimenei, kurā iekļaut aicinājumu : iepērcies atbildīgi! Iepazīstināt vecākus ar bioloģiskās lauksaimniecības un Latvijas ekoproduktu marķējumu.

·         Sniegt vecākiem informāciju par  labām rīcībām klimata pārmaiņu mazināšanai.

·         organizēt radošas nodarbības, kurās jaunākie bērni mācās izprast ūdens taupīšanas nozīmi.

·         organizēt 2. mācību pusgadā 5 – 6 gadīgajiem viktorīnu par klimata pārmaiņām iekļaut tajā jautājumus par enerģijas taupīšanu, transporta, pārtikas, atkritumu ietekmi uz vidi.

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru

Maijs, 2024

  Sveicam Latvijas Republikas   Neatkarības atjaunošanas svētkos! Mūsu valsts būs tik stipra, cik stipra ir mūsu ticība savai nākotnei. ...