MUZIKĀLĀS PASAKAS MAZAJIEM
Zaļie darbi!
· 3. novembrī piedalīsimies Starptautiskajā āra izglītības dienā.
·
RĪCĪBAS
DIENAS
Rīcību dienu ietvaros no 7. līdz 9.novembrim “Esi atbildīgs savā apkārtējā vidē!” Bērni veiks sakopšanas darbus iestādes teritorijā, apzinās, cik daudz ir koku un krūmu, izveidos informatīvu plakātu. Dosies uz Kauguru mežu atjaunot skudru pūžņa nožogojumu un uzrakstu, uzliks atgādni "Saudzē dabu!". Iestādes tuvākā apkārtnē izvietos plakātus ar aicinājumu sakopt apkārtni un būt atbildīgiem atkritumu šķirošanā.
Vides
novērtējums 2022.gada rudenī
Iestādē veica novērtējumu
laika posmā no 26.septembra līdz 28.oktobrim.
Vides novērtēšanā periodiski
kopumā iesaistījās 60 bērni vecuma grupā no 4 – 6 gadi,
izpildot darba lapas, piedaloties intervijās un apsekojot grupu un tuvāko
apkārtni, kā arī 10
pieaugušie Ekopadomes locekļi. Izvērtējām pamattēmas, papildtēmas un
apkopojošās tēmas. Organizējām
Ekopadomes aptauju, kurā sniedza atbildes par to, kas mūsu iestādē darbojas vislabāk saistībā ar enerģiju? Kuros
jautājumos nepieciešami uzlabojumi? Ko Ekopadome varētu darīt, lai
ieviestu šos uzlabojumus? Kādas aktivitātes varētu organizēt saistībā ar tēmu "Enerģija"
Ikgadējā Ekoskolas vides novērtēšanā aicinājām arī vecākus
elektroniski izteikt savu viedokli par enerģijas izmantošanas paradumiem
ģimenē. 31 (2021.gadā 43 respondenti)
ģimene sniedza atbildes uz 6 jautājumiem. Noskaidrojām vai vecāki
pievērš uzmanību enerģijas un siltuma taupīšanai? 38.7% respondenti norāda, ka vienmēr, bet
41,9% vairumā gadījumu, tomēr 19.4%
tikai dažreiz. Vai atvieno no elektrības
ierīces un lādētājus, kad tos neizmanto – vairumā gadījumu 41,9% , bet 32,3%
retos gadījumos. Mājoklī 51.6% respondentiem nav iespējams regulēt temperatūru
apkures sezonā, ziemā norādītā temperatūras amplitūda no +20 līdz +23 grādiem,
pārsvarā visiem ir +22 grādi. Atbildot uz jautājumu, cik būtiska liekas
enerģijas taupīšana, lai samazinātu ietekmi uz vidi? Vairākumam 48.4% tā ir svarīga, bet nav būtiskākā
ietekme uz vidi, kā ļoti būtisku norāda 45,2%.Pēc iegūtajiem datiem , jāsecina,
ka vecāki īpaši nesatraucas par siltuma un enerģijas zudumiem.
Secinājumi. Pēc paveiktā konstatējām,
iestādei vēl joprojām daudz nopietni jārūpējas,
lai informācija savlaicīgi nonāk līdz visiem vecākiem, lai veiksmīgāk bērni un
vecāki iekļautos vides izglītības programmā, kā vieni, tā otri jāizglīto.
Izvērtējot iegūtos rezultātus, būtu
veicami sekojoši darbi:
- grupu sarunās, rotaļnodarbībās izspēlēt aktuālus
jautājumus, kas ir enerģija, to veidi.
- organizēt eksperimentus par enerģiju.
- doties ekskursijā uz Rīgas HES un Elektrum centru.
- Izveidot bukletu vai atgādnes elektrības un siltuma enerģijas taupīšanai
- piedalīties Rīcības dienās uzrunājot vietējo sabiedrību, ka laiks ir mainīt savu negatīvo attieksmi pret vidi.
- popularizēt ieradumus, kas sekmē elektrības un siltuma taupīšanu praktiskās ikdienas darbībās.
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru